Kanskje kjenner du på stor uro? Eller er du typen som tar ting som det kommer og tar det hele med ro? Vi er ulikt skrudd sammen, men sammen er vi godt i gang med en utrolig stor og viktig dugnad. Som ordfører er jeg stolt av hvordan Skjervøysamfunnet har reagert på situasjonen. Jeg har hørt flere historier om hvordan frivilligheten trår til, hvordan folk melder seg som beredskapshjelp, hvordan butikkene tilpasser seg, og om ansatte som har jobbet og stått på langt utover det som vanligvis er nødvendig.

Informasjonsmengden oppleves nok også som stor for mange nå. Jeg har stor forståelse for at det kan bli mye, men jeg oppfordrer deg likevel til å holde deg oppdatert på best mulig måte. Vi er helt avhengig av å nå ut med informasjon til våre innbyggere, og vi setter stor pris på at informasjon også videreformidles til de som ikke bruker digitale flater. Til uka planlegger vi å sende ut fysiske brev også.

Innimellom all informasjonen kjenner jeg selv på at det er godt å lage seg noen pauser. Les ei god bok, se på en serie, ring en venn – det er min oppfordring til deg. Psykologer anbefaler også at man i størst mulig grad holder på rutinene i hverdagen. Kanskje blir det fredagstaco i kveld, eller noe annet du er vant til på fredagen?

Tusen takk til dere alle! Ta vare på hverandre.

Vennlig hilsen Ørjan Albrigtsen, Ordfører i Skjervøy kommune